• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Är det någon som blev beviljad på båda Lendo och Advisa? Hur upplevde ni Advisa ? Är advisa bättre?

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag förstår inte varför vissa på forumet gillar mycket Advisa istället av Lendo/Compricer
Det måste vara någon anledningen till detta??
Någon bra UPPLEVELSE?
Någon erfarenhet?
Bättre villkor?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Fler aktörer.
 
F

Fundersam 1

Gäst
Poäng: 0
Jag har aldrig använt advisa utan endast Lendo. Hade ev tänkt testa advisa nästa gång för att de har fler aktörer men när man kollar på deras sida så verkar det bara finnas alternativet lösa andra lån till hela beloppet man ansöker om vid samlingslån ? Hos lendo kan man ju välja att tex ansöka om 250 000 kr och fylla i att man ska lösa befintliga krediter för 200 000. Någon med erfarenhet om det spelar någon roll? Jag vill försöka få till ett samlingslån och baka in lån som inte syns på UC nämligen
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Jag har aldrig använt advisa utan endast Lendo. Hade ev tänkt testa advisa nästa gång för att de har fler aktörer men när man kollar på deras sida så verkar det bara finnas alternativet lösa andra lån till hela beloppet man ansöker om vid samlingslån ? Hos lendo kan man ju välja att tex ansöka om 250 000 kr och fylla i att man ska lösa befintliga krediter för 200 000. Någon med erfarenhet om det spelar någon roll? Jag vill försöka få till ett samlingslån och baka in lån som inte syns på UC nämligen

Jodå det går, du struntar i att kryssa i den rutan bara utan väljer något annat istället och då på nästa sida får du markera hur mycket av pengarna du vill lösa andra lån för...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Det där med att ange vad pengarna ska användas till är alltid knepigt.

Jag brukar alltid ange antingen bilköp eller renovering.
Men låt säga att man anger att man ska "samla" sina lån/krediter - Ökar det chansen att då få lån? Dvs även om jag planerar att använda pengarna till annat.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Det där med att ange vad pengarna ska användas till är alltid knepigt.

Jag brukar alltid ange antingen bilköp eller renovering.
Men låt säga att man anger att man ska "samla" sina lån/krediter - Ökar det chansen att då få lån? Dvs även om jag planerar att använda pengarna till annat.

Nån effekt har det säkert annars skulle man ju inte behöva ange vad dem ska användas till.... frågan är ju bara hur mycket det spelar roll
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp